Online samenwerken

Online samenwerken

Online samenwerken vanuit de kantooromgeving

Het hybride werken; gedeeltelijk thuis en op kantoor werken, is het nieuwe normaal. Je werkt veelal geconcentreerd thuis, maar komt wel een aantal keren per week bij elkaar op kantoor om samen te werken en elkaar te ontmoeten. Wanneer jouw collega’s niet in staat zijn om naar kantoor te komen is het belangrijk dat ook vanuit de kantooromgeving online samenwerken mogelijk is. Je kantooromgeving voor jou en je collega’s op de juiste manier inrichten is daarom essentieel om online samenwerken goed te laten functioneren.

Online samenwerken vraagt om professionele faciliteiten en vakkunidge oplossingen binnen jouw werkomgeving. Als specialist op het gebied van audiovisueel hebben we voor jou de meest ideale audiovisuele oplossingen in huis om het hybride werken in combinatie met het online samenwerken op de juiste manier te integreren binnen jullie organisatie. Wuestman zorgt er met behulp van professionals, kennis en expertise voor dat jouw kantooromgeving klaar is om effectief online samen te werken.  

Online samenwerken

 

''Hybride werken vraagt om nieuwe oplossingen om online samenwerken binnen de kantooromgeving zo professioneel mogelijk te laten functioneren''

Online samenwerken is op dit moment een belangrijk aspect binnen onze huidige economie. Het is daarom essentieel dat jij en je collega’s professioneel en toegankelijk met elkaar kunnen samenwerken, ook op afstand. Om online samenwerken op de juiste manier mogelijk te maken zijn er wel geschikte ruimtes nodig, waar jij en je collega’s efficiënt en productief kunnen werken. Er moet namelijk professioneel gecommuniceerd kunnen worden en op perfecte wijze innovaties en oplossingen worden gedeeld. Met behulp van deskundig advies over de meest geschikte ruimtes geven professionals vanuit onze divisies Audiovisueel en Projectinrichting jou graag meer inzicht in online samenwerken.

Een nette uitstraling
Tijdens het online samenwerken wil je tegenover je collega’s een goede indruk achterlaten. Je werkomgeving op kantoor een nette uitstraling meegeven komt de samenwerking ten goede. Om een nette uitstraling te realiseren tijdens het online samenwerken kan het helpen om tijdens het plaatsen van apparatuur en systemen te zorgen voor het wegwerken van alle verbindingen en aansluitingen. Werk deze bijvoorbeeld netjes weg of zorg voor een draadloze verbinding. Daarnaast heeft een aantrekkelijke kantooromgeving wat betreft aankleding en sfeer een positief effect op jou en je collega’s als het gaat om online samenwerken.

Functionele inrichting
Om online samenwerken efficiënt, productief en leuk te maken heeft een functionele inrichting van je kantooromgeving grote betekenis. Wanneer je een kantooromgeving namelijk op de juiste manier is ingericht zorg je voor functionaliteit en gemak. Door het plaatsen van bijvoorbeeld meerdere audiovoorzieningen, camerasystemen en discussiesystemen binnen één ruimte is het mogelijk om meerdere sprekers en deelnemers tijdens een vergadering in beeld te krijgen, tevens te betrekken tijdens het online samenwerken. Met behulp van deze systemen is het gemakkelijk om content te delen met anderen en op dezelfde manier online samenwerken in één document mogelijk te maken.

Professionele apparatuur
Binnen je kantooromgeving mogen faciliteiten die online samenwerken ten goede komen niet ontbreken. Professionele apparatuur en oplossingen zorgen voor betrouwbaarheid en flexibiliteit. Met name dit laatst genoemde is van belang, aangezien je makkelijk wilt switchen tussen verschillende camera’s, personen en schermen. Eenvoudig en snel je collega’s op afstand bereiken en betrekken in online meetings is met behulp van collaboration office tools mogelijk. Door middel van bijvoorbeeld videoconferencing maak je het online samenwerken veel productiever en efficiënter. Daarnaast wordt je performance door middel van professionele apparatuur verbeterd in het online samenwerken.

Download de checklist voor online samenwerken op kantoor
  • Checklist voor audiovisuele faciliteiten  
  • Checklist voor de kantooromgeving
  • Praktisch & doeltreffend 
Download checklist
Whitepaper

Met de aanstaande terugkeer naar de kantooromgeving zijn er nieuwe vormen van online overleg nodig. Het online samenwerken vraagt om innovatieve oplossingen om jouw kantooromgeving voor te bereiden op de terugkeer naar kantoor. Online samenwerken brengt immers een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Om inzicht te krijgen in de mogelijkheden en uitkomsten voor jouw en je collega’s kunnen de professionals van Wuestman jou persoonlijk helpen. Wuestman biedt namelijk als audiovisuele professional verschillende oplossingen aan zodat jij en je collega’s de kantooromgeving op de juiste manier kunnen laten faciliteren. Met behulp van deze oplossingen kan het online samenwerken goed functioneren wat op de lange termijn leidt tot meer werkgeluk.

Online samenwerken

Met behulp van de EasyIP Mixer Base Kit is iedereen in een vergaderruimte tijdens het online samenwerken goed in beeld te brengen. Door middel van zijn mobiele beweeglijkheid is er eenvoudig tussen verschillende personen binnen een vergaderruimte te schakelen. 

Online samenwerken

Deze aan het plafond gemonteerde microfoons perfectioneren de communicatie binnen jouw kantooromgeving. Met de Vaddio EasyIP CeilingMIC-D microfoons zorg je er tijdens het online samenwerken voor dat met behulp van echo- en ruisonderdrukking alle deelnemers binnen een vergaderruimte voor iedereen duidelijk zijn te verstaan.

Online samenwerken

Breid je audiovisuele netwerk eenvoudig uit met de EasyIP-switch AMS–1208P. Deze functionele switch is vooraf ingesteld voor het gebruik in combinatie met de andere EasyIP-producten. Hierdoor profiteren jij en je collega's maximaal van het online samenwerken binnen de kantooromgeving.

Online samenwerken

De dubbele videostreamingserver; NVS-34 zorgt tijdens het online samenwerken op hetzelfde moment voor streaming en opnamestreaming. Hierdoor ben je in staat innovatieve ideeën te presenteren aan jouw collega’s op verschillende locaties en wordt er op hetzelfde moment een opname gemaakt door middel van een SD-kaart.

Jouw kantooromgeving vroegtijdig voorbereiden op de terugkeer naar kantoor? Met behulp van onze divisies Projectinrichting en Audiovisueel helpen we ook jou graag verder. Samen met onze professionals geven wij jou een persoonlijk advies en kijken we samen naar de mogelijkheden voor het online samenwerken binnen jouw kantooromgeving. Neem gerust contact met ons op via 0341-462086 en laat je door één van onze professionals vrijblijvend inspireren.