Een thuiswerkplek inrichten
De ideale thuiswerkplek inrichten
Een goede thuiswerkplek inrichten is belangrijk om thuis gezond en verantwoord te kunnen werken. Zeker nu we vaker en soms permanent thuiswerken oftewel hybride werken, is dit van groot belang. Volgens vakbond CNV heeft bijna de helft van de thuiswerkers vaker last van fysieke klachten doordat we meer zijn gaan thuiswerken. Denk aan schouder-, nek-, rug- en armklachten. Een thuiswerkplek inrichten met voldoende aandacht voor ergonomie en comfort voorkomt klachten en eventuele uitval op lange termijn.
Als inrichting specialist helpen wij werkgevers en thuiswerkers met een thuiswerkplek inrichten om gezond, productief en prettig vanuit huis te kunnen werken. We ontzorgen zowel werkgevers als werknemers door persoonlijk advies te geven en de complete thuiswerkplek te realiseren. Op deze manier is een thuiswerkplek inrichten simpel, verantwoord, binnen budget en volledig naar smaak te realiseren.

Thuiswerkplek inrichten met meubilair
Van zit-sta-bureau t/m opbergkast
Wanneer je thuiswerkt heb je behoefte aan een rustige, ergonomisch verantwoorde en inspirerende werkplek. Een werkplek waar je ongestoord kunt werken, waar je geen fysieke klachten krijgt en waar je je prettig en aangenaam voelt. Een goede thuiswerkplek inrichten begint met het selecteren van het juiste meubilair; een bureau en bureaustoel zijn daarbij het belangrijkste onderdeel. Een bureau en bureaustoel reguleren namelijk een gezonde werkhouding. De juiste werkhoogte wordt nageleefd en er wordt een goede ondersteuning voor je rug en armen geboden. Kies daarom altijd voor een ergonomische bureaustoel die vervaardigd is op basis de geldende ARBO-normen. Daarnaast is het stimuleren van voldoende beweging van groot belang. Dit kan bijvoorbeeld door een bureaustoel te selecteren waar deze stimulans in verwerkt is of met een zit-sta bureau, waarmee je zittend en staand werken afwisselt. Verder is meubilair dat een clean desk policy bevorderd van belang bij een thuiswerkplek inrichten. Neem bijvoorbeeld een afsluitbare opbergkast, waar je werk gerelateerde spullen in opbergt. Een opgeruimd bureau zorgt immers voor minder stress en afleiding en gevoelige informatie is netjes opgeborgen. Wil je een thuiswerkplek inrichten met meubilair voor jezelf of voor alle medewerkers van jullie organisatie? Als inrichtingsspecialist hebben wij het beste thuismeubilair voor je geselecteerd. Neem contact met ons op voor een persoonlijk advies en maak kennis met onze standaard en maatwerk dienstverlening. Een thuiswerkplek inrichten; daar hebben we werkelijk alles voor in huis.
Thuiswerkplek inrichten met audiovisueel
Van webcam t/m software
Eén van de belangrijkste items bij een thuiswerkplek inrichten is de audiovisuele communicatie. Naast een goede internetverbinding zijn een aantal hardware en software oplossingen nodig. Ten eerste heb je een betrouwbare webcam nodig. Deze kan geïntegreerd zijn op je pc of laptop, maar kan ook extern aan je device gemonteerd worden. Zorg er in ieder geval voor dat een webcam op ooghoogte gemonteerd wordt, zodat je op een correcte wijze in beeld verschijnt. Ook is een headset geen overbodige luxe. Wanneer je een headset gebruikt vallen omgevingsgeluiden namelijk weg en ben je stuk geconcentreerder in je online gesprekken. Een thuiswerkplek inrichten met audiovisuele communicatie vraagt ook om goede software waarmee je digitaal kunt samenwerken. Je kunt gebruik maken van bijvoorbeeld Microsoft Teams, LifeSize, Zoom of Google Meet. Bedenk van te voren wat je wilt; wil je alleen videobellen, wil je documenten kunnen delen of wil je online met elkaar kunnen samenwerken in één document? Voor een thuiswerkplek inrichten met audiovisuele communicatie hebben wij specifieke audiovisuele specialisten in huis. Specialisten van onze divisie Audiovisueel hebben voor de thuiswerkplek unieke collaboration home tools voor je samengesteld, zodat je moeiteloos vanuit huis met anderen kunt communiceren en kunt samenwerken. Wil je weten welke audiovisuele communicatie tools voor jou of jullie medewerkers het meest geschikt zijn? Neem contact met ons op voor een persoonlijk advies. Je thuiswerkplek inrichten met audiovisueel geeft maximale flexibiliteit in communicatie en samenwerking via internet.
Thuiswerkplek inrichten met kantoorbenodigdheden
Van shredder t/m groene plant
Een thuiswerkplek inrichten maak je compleet met handige en fraaie kantoorbenodigdheden. Hiermee maak je een thuiswerkplek functioneel, comfortabel én gezellig. Zorg bijvoorbeeld voor handige supplies als een shredder, een draadloos toetsenbord en muis, een stoelmat op de vloer of een whiteboard aan je wand om aantekeningen te maken. Maak het gezellig met bijvoorbeeld een leuke wallprint op je muur of een groene plant in je werkkamer te plaatsen. Wist je bijvoorbeeld dat planten, naast het verschonen van de lucht, stress verlagen? Verlichting is overigens ook een belangrijk item. Zorg dat je veel licht hebt wanneer je aan rapportages werkt of met cijfers aan de slag gaat en zorg dat je meer sfeer verlichting kunt toepassen als je gaat brainstormen. De juiste verlichting heeft namelijk invloed op je prestaties. Onze professionals helpen je graag je thuiswerkplek inrichten met de juiste accessoires. Neem contact met ons op en laat je verrassen met onze aansprekende items voor je thuiswerkplek.
- Thuiswerkplek concepten
- Meubilair, audiovisueel, supplies
- Van advies t/m levering

Een ergonomische thuiswerkplek inrichten
Een goede lichaamshouding tot ergonomische supplies
Aan je gezondheid denken is belangrijk wanneer je aan de slag gaat met een thuiswerkplek inrichten. Of je dit nu voor jezelf doet of voor al jullie medewerkers; aandacht voor ergonomie is essentieel. Zoals eerder aangegeven heeft bijna de helft van de thuiswerkers vaker last van fysieke klachten. Dit kan voorkomen worden door aandacht te besteden aan de ergonomische aspecten van de thuiswerkplek. Het meest belangrijke is een goede lichaamshouding aan te nemen tijdens je werk. Dit begint met het op de juiste hoogte brengen van je bureaublad, bureaustoel en computerscherm. Gebruik hiervoor een zit-instructie. Ook is het belangrijk dat je een bureaustoel hebt met een goede ondersteuning voor je rug en armen. Verder zijn er allerlei ergonomische kantoorbenodigdheden verkrijgbaar met betrekking tot een ergonomische thuiswerkplek inrichten. Denk aan ergonomische muizen, toetsenbord, monitorarmen, laptopstandaards, documenthouders, etc. Een compleet overzicht aan supplies voor een ergonomische thuiswerkplek inrichten, vind je op de pagina ergonomische producten.
Hulp bij het inrichten van thuiswerkplekken
Van persoonlijk advies t/m oplevering
Wil je een thuiswerkplek inrichten voor jezelf of voor je collega's, dan helpen we je daar graag bij door middel van onze tips voor thuiswerken. We hebben inrichtingsprofessionals, een showroom, toegang tot vrijwel alle leveranciers van meubilair, een eigen audiovisuele afdeling voor digitale communicatie middelen en een groot assortiment aan kantoorbenodigdheden.
We geven je graag een persoonlijk advies. Wanneer je een thuiswerkplek bij ons afneemt, dragen we zorg voor de levering bij je thuis en geven we je direct een zit-instructie. Wil je een thuiswerkplek inrichten voor al je collega's, dan doen we dat volgens een stappenplan. Middels een webinar vanuit onze eigen livestream-studio leggen we de keuzes aan medewerkers voor en geven we op een professionele wijze uitleg over de verdere realisatie. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.
Neem contact met ons op en laat je persoonlijk informeren over onze kant en klare thuiswerkplekconcepten.
