Thuiswerkplek inrichten

Thuiswerkplek inrichten

Een thuiswerkplek inrichten

Hoe richt je een goede thuiswerkplek in?

Een goede thuiswerkplek inrichten is belangrijk om thuis gezond en verantwoord te kunnen werken. Zeker nu we vaker en soms permanent thuiswerken oftewel hybride werken, is dit van groot belang. Een groot deel van de thuiswerkers heeft last van fysieke klachten. Een thuiswerkplek inrichten met voldoende aandacht voor ergonomie en comfort voorkomt klachten en eventuele uitval op lange termijn.

Als inrichting specialist helpen we werkgevers en thuiswerkers met de inrichting van de ideale thuiswerkplek om gezond, productief en prettig vanuit huis te kunnen werken. Op deze manier is het inrichten simpel, verantwoord, binnen budget en volledig naar smaak te realiseren.

Thuiswerkplek inrichting met ergonomische bureaustoel

Een goede thuiswerkplek inrichten begint met het selecteren van het juiste meubilair; een bureau en bureaustoel zijn daarbij het belangrijkste onderdeel. Een bureau en bureaustoel reguleren namelijk een gezonde werkhouding. Kies daarom altijd voor een ergonomische bureaustoel die vervaardigd is op basis de geldende ARBO-normen. Daarnaast is het stimuleren van voldoende beweging van groot belang. Dit kan bijvoorbeeld door een bureaustoel te selecteren waar deze stimulans in verwerkt is of met een zit-sta bureau, waarmee je zittend en staand werken afwisselt.

Verder helpt het om een opbergkast aan te schaffen; een opgeruimd bureau zorgt namelijk voor minder stress en afleiding.

Als inrichtingsspecialist hebben we het beste thuismeubilair voor je geselecteerd. Neem contact met ons op voor een persoonlijk advies en maak kennis met onze standaard en maatwerk dienstverlening. Een thuiswerkplek; daar hebben we werkelijk alles voor in huis.

Vraag persoonlijk advies aan

Om thuiswerken mogelijk te maken, is goede audiovisuele communicatie apparatuur onmisbaar. Niet alleen een goede internetverbinding is hiervoor nodig, ook de geschikte hardware en software heb je nodig.

Om te beginnen, heb je uiteraard een laptop of computer nodig. De volgende stap is betrouwbare webcam. Ook een headset is geen overbodige luxe.

Een thuiswerkplek inrichten met audiovisuele communicatie vraagt ook om goede software waarmee je digitaal kunt samenwerken. Je kunt gebruik maken van bijvoorbeeld Microsoft Teams, LifeSize, Zoom of Google Meet. Bedenk van te voren wat je wilt; wil je alleen videobellen, wil je documenten kunnen delen of wil je online met elkaar kunnen samenwerken in één document? Onze audiovisuele specialisten staan voor je klaar om de audiovisuele aspecten van je thuiswerkplek te realiseren.

Vraag persoonlijk advies aan

Een thuiswerkplek inrichten maak je compleet met handige en fraaie kantoorbenodigdheden. Hiermee maak je een thuiswerkplek functioneel, comfortabel én gezellig. Zorg bijvoorbeeld voor handige supplies als een shredder, een draadloos toetsenbord en muis, een stoelmat op de vloer of een whiteboard aan je wand om aantekeningen te maken.

Maak het gezellig met bijvoorbeeld een leuke wallprint op je muur of door een groene plant in je werkkamer te plaatsen. Wist je bijvoorbeeld dat planten, naast het verschonen van de lucht, stress verlagen?

Onze professionals helpen je graag je thuiswerkplek inrichten met de juiste accessoires. Neem contact met ons op en laat je verrassen met onze aansprekende items voor je thuiswerkplek.

Aan je gezondheid denken is belangrijk wanneer je aan de slag gaat met een thuiswerkplek inrichten. Of je dit nu voor jezelf doet of voor al jullie medewerkers; aandacht voor ergonomie is essentieel. Zoals eerder aangegeven heeft een groot deel van de thuiswerkers last van fysieke klachten. Dit kan voorkomen worden door aandacht te besteden aan de ergonomische aspecten van de thuiswerkplek.

Het meest belangrijke is een goede lichaamshouding aan te nemen tijdens je werk. Dit begint met het op de juiste hoogte brengen van je bureaublad, bureaustoel en computerscherm. Gebruik hiervoor een zit-instructie. Ook is het belangrijk dat je een bureaustoel hebt met een goede ondersteuning voor je rug en armen.

Verder zijn er allerlei ergonomische kantoorbenodigdheden verkrijgbaar voor het inrichten van een ergonomische thuiswerkplek. Denk aan ergonomische muizen, toetsenbord, monitorarmen, laptopstandaards, documenthouders, etc. Een compleet overzicht aan supplies voor een ergonomische thuiswerkplek, vind je op de pagina ergonomische producten.

Wil je een thuiswerkplek inrichten voor jezelf of voor je collega's, dan helpen we je daar graag bij door middel van onze tips voor thuiswerken. We hebben inrichtingsprofessionals, een experience center, toegang tot vrijwel alle leveranciers van meubilair, een eigen audiovisuele afdeling voor digitale communicatie middelen én een groot assortiment aan kantoorbenodigdheden.

We geven je graag een persoonlijk advies. Wanneer je een thuiswerkplek bij ons afneemt, dragen we zorg voor de levering bij je thuis en geven we je direct een zit-instructie. Wil je een thuiswerkplek inrichten voor al je collega's, dan doen we dat volgens een stappenplan. Middels een webinar vanuit onze eigen livestream-studio leggen we de keuzes aan medewerkers voor en geven we op een professionele wijze uitleg over de verdere realisatie. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.

Thuiswerkplek inrichten voor medewerkers?

Neem contact met ons op en laat je persoonlijk informeren over onze kant en klare thuiswerkplekconcepten.

Neem contact met mij op
Whitepaper